6- İnsanlarla
Aralarına Mesafe Koyan Yöneticiler
1. Ashabdan Biri
- - (-)
27114 (1)- Ebu'ş-Şemmah
el-Ezdi bildiriyor: Nebi'in (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ashabından biri olan
amcam oğlu, Muaviye'nin yanına girdi ve dedi ki: "Resulullah'ın
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurduğunu işittim: ''Bir konuda
insanların idarecisi yapılan kişi, yoksullara mazlumlara ve ihtiyaç sahiplerine
kapısını kapatırsa merhamete en çok ihtiyacı olduğu bir zamanda Allah ona karşı
rahmet kapılarını kapatır.''
[Zayıf]
Diğer tahric: Ebu Ya'la
(7378) ve Beyhaki, Şuabu'l-iman'da (7384) rivayet ettiler.
Heysemi (9066) der ki:
"Hadisi imam Ahmed ve Ebu Ya'la rivayet etmiştir. Ravilerden
Ebu'ş-Şemmah'ı tanımıyorum. Diğer ravileri güvenilir kimselerdir."
27115 (2)- Ebu'ş-Şemmah
el-Ezdi bildiriyor: Nebi'in (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ashabından biri olan
amcam oğlu, Muaviye'nin yanına girdi ve dedi ki: "Resulullah'ın
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurduğunu işittim: ''Bir konuda
insanların idarecisi yapılan kişi, yoksullara mazlumlara ve ihtiyaç sahiplerine
kapısını kapatırsa, merhamete en çok ihtiyacı olduğu bir zamanda Allah ona
karşı rahmet kapılarını kapatır. ''
[Zayıf]
2. Muaz
- - (-)
27116- Muaz'ın
bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Bir konuda
insanların idarecisi olan kişi, zayıf ve ihtiyaç sahipleriyle arasına mesafe
koyarsa kıyamet gününde Allah da onunla arasına mesafe koyar'' buyurmuştur.
[Sahih]
Diğer tahric: Taberani,
el ... Mu'cemu'l-kebir'de (20/316) rivayet etti. Heysemi (5/210) ravilerinin
güvenilir olduğunu söylemiştir.
3. Amr b. Murre
- - (-)
27117- Ebu Hasan
bildiriyor: Amr b. Murre, Muaviye'ye: "Ey Muaviye! Resulullah'ın
(Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Halife veya vali kapısını muhtaçı yoksul ve
düşkünlere karşı kapattığı zaman Allah da semanın kapılarını onun muhtaçı
yoksul ve düşkünlüğüne karşı kapatın! buyurduğunu işittim" deyince,
Muaviye insanların ihtiyaçlarıyla ilgilenmesi için birini görevlendirdi.
[Hasen]
Diğer tahric: Ebu Davud
3/356 (2948) ve Tirmizi 3/610 (1332) rivayet ettiler. Hakim (4/93, 9_ sahih
olduğunu söylemiş, Zehebi bu hükmünde onu onaylamıştır.